Cel mai recent studiu desfășurat de Reveal Marketing Research și-a propus să analizeze în profunzime percepțiile specialiștilor din domeniul construcțiilor privind importanța modernității și inovației în acest sector.
Rezultatele studiului relevă că, în viziunea profesioniștilor în construcții, BCA-ul reprezintă un exemplu perfect de material de construcție esențial în contextul modernității datorită versatilității, eficienței energetice și impactului redus asupra mediului.
Inovația și modernitatea reprezintă elemente cheie ce redefinesc standardul și eficiența clădirilor.
În contextul unei industrii a construcțiilor aflată într-o continuă evoluție, modernitatea și inovația devin esențiale atât pentru specialiștii din domeniu, cât și pentru românii care își doresc locuințe durabile, caracterizate de un stil modern, eficiente energetic și prietenoase cu mediu.
Potrivit specialiștilor în construcții, odată cu avansarea tehnologiei și adaptarea continuă la nevoile societății contemporane, clădirile moderne integrează o serie de caracteristici esențiale care le diferențiază și le optimizează funcționalitatea în comparație cu construcțiile tradiționale. Datele studiului efectuat anul trecut de Reveal Marketing Research susțin percepțiile actuale ale profesioniștilor din industria construcțiilor, iar conform datelor din 2023, românii apreciază soluțiile moderne și inovative pentru modul în care acestea le ușurează viața (91%) și le conferă un sentiment de siguranță (86%).
„Unele dintre principalele beneficii aduse de modernitate și inovație în construcții sunt consumul redus de energie și crearea unor spații care oferă senzația de liniște și de apropiere de natură, lucruri după care umblă toată lumea, cel puțin în ultima perioadă. (…) Aceștia optează pentru design modern cu spații cât mai aerisite și minimaliste, terase cu multă verdeață și integrarea unor tehnologii moderne precum panouri fotovoltaice sau pompele de căldură ce asigură eficiența energetică și confortul termic.” menționează D. Lelia, Inginer proiectant constructor
Specialiștii subliniază și faptul că beneficiile aduse de inovație și modernitate în construcții sunt multilaterale. Spre exemplu, materialele avansate permit o durabilitate și rezistență sporită în timp, reducând astfel costurile de întreținere și impactul asupra mediului. Utilizarea tehnicilor avansate de proiectare și construcție, cum ar fi modelarea 3D în designul interior sau arhitectura unei clădiri, contribuie la creșterea funcționalității și esteticii rezultatelor finale.
Așadar, elementele esențiale pentru o clădire modernă încep cu o structură rezistentă și fiabilă, continuând cu un design estetic și funcțional, la care se adaugă inovațiile tehnologice, cum ar fi sistemele inteligente ce joacă un rol crucial în asigurarea eficienței energetice și confortului beneficiarului final.
Betonul celular autoclavizat (BCA) se diferențiază ca fiind un material de construcție esențial în contextul modernității și al inovației.
Materialele de construcție joacă un rol fundamental în obținerea unei clădiri sustenabile și funcționale, asigurând atât soluții ecologice ce diminueaza impactul asupra mediului, cât și compuși avansați care cresc rezistența și siguranța structurilor. În 2023, aflam că 78% dintre români acordă o atenție sporită materialelor de zidărie atunci când evaluează o locuință, evidențiind importanța calității și a inovației în construcții.
Conform specialiștilor, materialul de construcție BCA (beton celular autoclavizat) reprezintă un exemplu perfect al modernității în această industrie, datorită atributelor sale avantajoase și capacității de a răspunde cerințelor actuale într-un mod eficient și sustenabil.
BCA-ul este recunoscut pentru versatilitatea și ușurința sa în manipulare, fiind preferat în fața materialelor tradiționale precum cărămida, datorită capacității sale de a permite construcții mai rapide și mai eficiente. De asemenea, procesul de producție al BCA-ului minimizează impactul asupra mediului comparativ cu alte materiale de construcție, oferind în același timp rezistență și durabilitate în timp. Confom datelor studiului realizat anul precedent, 37% dintre specialiștii în construcții preferă să utilizeze acest material în proiectele în care sunt implicați datorită caracterului modern al materialului, în timp ce 27% îl aleg pentru beneficiile ecologice.
În plus, acest material facilitează designul modern al clădirilor prin capacitatea sa de a fi modelat și integrat în structuri complexe, fără a compromite rezistența sau siguranța. Aceasta este o caracteristică esențială pentru arhitecții sau inginerii care caută să creeze spații funcționale și estetice, adaptate nevoilor actuale.
„BCA-ul este un material relativ nou, datând de puțin după 1900 si începând să fie produs pentru prima dată în Suedia. Este din ce în ce mai utilizat atât în construcția de blocuri și clădiri înalte, cât și în construcția de case, datorită eficienței și productivității sale ridicate. Acesta asigură o calitate superioară, este un produs ușor, de aproximativ 15-20 de kilograme, fiind astfel ușor de manipulat. De asemenea, permite realizarea unor forme variate și complexe datorită faptului că poate fi tăiat și modelat cu ușurință, oferind posibilitatea de a crea arhitecturi interesante.” A. Razvan, Inginer structurist
Studiile consecutive realizate de Reveal Marketing Research în ultimii ani confimă observațiile specialiștilor din 2024 cu privire la modificarea semnificativă a percepțiilor românilor despre materialul BCA. Așadar, dacă în 2016 acesta era asociat în principal cu rapiditatea în construcție și rezistența la foc, în 2023, principalele atribute sunt caracterul modern (31%), prețurile accesibile (30%) și popularitatea materialului (24%).
Putem concluziona că modernitatea în construcții nu se rezumă doar la estetică sau funcționalitate, ci și la integrarea inteligentă a tehnologiilor și materialelor avansate care să contribuie la sustenabilitatea, eficiența și confortul clădirilor într-un mod durabil și responsabil față de mediu și comunitate. Aceste aspecte sunt fundamentale în definirea standardului unei clădiri moderne în secolul XXI.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 158: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.
Metodologie: Studiul a inclus o abordare exploratorie calitativă prin intermediul a 4 interviuri în profunzime cu specialiști în construcții (architect, structurist, constructor, inginer instalatii termice) ce au urmărit o analiza amănunțită a acestui sector.