Ești dezvoltator, dar știi cui vinzi?

Să ne imaginăm următoarea situație: ești dezvoltatorul unui complex rezidențial, știi exact ce vrei să construiești, finanțarea nu mai este o problemă și te apuci de construcția propriu-zisă. Mai ai de rezolvat o singură necunoscută, poate cea mai importantă din această ecuație: consumatorul. Ți-ai imaginat vreodată care ar fi portretul robot al viitorului tău client? Care sunt atributele profesionale și personale ale acestuia, dar și la ce se uită atunci când își dorește să-și achiziționeze o casă? Acestea sunt doar câteva întrebări ale căror răspunsuri îți pot contura o hartă a intereselor celui pe care-l dorești ca potențial client.

Spirit urban, interese pe termen lung

Cei mai mulți dintre cei interesați să-și cumpere un apartament nou sunt tinerii între 20 și 35 ani, adică așa numita generație Y. Cu un venit peste medie și puternic ancorată în tehnologie, această generație este orientată către viitor și atentă la așa numitul ROI  (return on investment). Pe scurt știu foarte bine ce caută și au mereu în vedere beneficiile avute la orice tip de tranzacție. Aceștia au un puternic simț al proprietății personale, dar, spre deosebire de alte generații, ei își caută o casă proprie chiar înainte de întemeiera unei familii. De asemenea, o altă carateristică importantă se referă la o viziune pe termen lung. Astfel, acest target alege de multe ori o rată la bancă sau un credit imobiliar pe 30 de ani dintr-un motiv economic ușor de înțeles: costul unei rate lunare poate fi chiar mai mică decât cel al unei chirii.

Atenție la detalii,  focus pe imaginea de ansamblu

Chiar dacă sunt în mare parte tineri, aceștia sunt extrem de riguroși când fac o investiție pe termen lung, cum este achiziționarea unui apartament nou. Nu confundați tinerețea cu lipsa de maturitate. Grație avansului tehnologic, acest target știe să caute informații relevante și să vadă întreg tabloul problemei”  spune Marius Luican, ‎General Manager la Reveal Marketing Research.

Putem afirma fără niciun dubiu că această nișă se interesează și se informează pe o plajă întinsă de subiecte de la materialele din care este construit ansamblu rezidențial, la soluții inovatoare de izolație termică și fonică, dar și la felul în care blocul va impacta mediul înconjurător. O soluție în acest sens ar putea fi folosirea BCA-ului pentru construcția unui ansamblu imobiliar nou, modern și perfect racordat la necesitățile acestei generații de potențiali cumpărători. Un alt lucru important pe care îl au în vedere, în afara unor banale criterii ca prețul și locația, este și potențialul de dezvoltare pe termen mediu și lung al respectivei zone. Acest lucru se traduce prin capacitatea acestora de a gândi pe termen lung și a acționa în conformitate.